WHP RO.: Ez a Hell Energy Magyar Drift Bajnokság első éve. Milyen érzés egy ilyen nagysazbású rendzvényt szervezni Magyarországon? Mi történik a régi nemzeti drift bajnoksággal? Hány ember foglalkozik jelenleg a bajnokság szervezésével?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu :  Így van ez az első évünk a Hell Energy-vel és nagyon jó érzés megszervezni és összehozni egy ekkora drift bajjokságot, ráadásula driften kívül sok driftet promótáló eseményünk is van emelett. Három ember irányításával négy egyesület 12 tagja foglakozik a szervezéssel egyesületenként körülbelül 3 fő, mindehol van külön szakmai és marketing felelős is.

WHP RO.: Mi történik a régi nemzeti drift bajnoksággal?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu : Sajnos a korábbi nemzeti bajnokság rendezője 6 év alatt nem tudott megújulni és az utóbbi 3 évben nem sikerült velük együtt működni  így 2011. januárban a tárgyalások újfent zátonyra futottak. Úgy döntöttünk, hogy idén négy egyesület közösen rendezni meg Magyarország új nemzeti bajnokságát a Drifting.hu és jómagam támogatásával.

WHP RO.: Mik a 2011es szezon állomásai? Hány gyakorlónapot tervezel idén? Hány sofőr jelentkezett idáig a bajnokságra?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu Profiban továbbra is Máriapócs Rabócsi Ring és Tököl viszi a pálmát azonban a döntő Kunmadarason lesz, hogy az a régioóis kapjon egy kis ízelítőt a profikból. Streetben ami nálunk a másodosztálynak felel meg a futamok  a kunmadarasi és mezőkövesdi míg a döntő a  tököli reptéren kerülnek lebonyolításra.

WHP RO.: Mit gondolsz, ki az idei év esélyese? Nevezz meg kérlek néhány regisztrált sofőrt és az autóikat.

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu : A szezon elején vagyunk  még így  mindenki esélyes igaz a 2010-es nagyágyuk szinte mind fejlesztettek a drift autóikon. Minden pilótát nem tudok kiemelni így inkább az auótikat említeném: E46 M3, Toyota Soarer, Nissan S14, Nissan 200SX, Nissan Skyline, Mercedes E500, E36 és E30 V8

WHP RO.: Kik lesznek a bírák? Mondj pár szót róluk.

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu : A bírákat 2009-óta nem változtattuk igaz idén erősítést hívtunk Cseh és Német bíróink lesznek az egyes versenyeken ráadásnak.


WHP RO.: Vannak különbségek a Hell Energy Magyar Drift Bajnokság ill. A D1GP/KOE és hasonló versenyek pontozási rendszere között?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu : A pontozási rendszer tekintetében majdnem 100% -ban a külföldi szabályrendszert alkalmazzuk lásd D1GP/KOE


WHP RO.: Mondd el a véleményed a drift fejlődéséről Magyarországon, a kezdetektől napjainkig. Mikor volt az első hivatalos drift rendezvény Magyarországon? 2005 vagy 2006-ban? Hogyan látod a továbbiakban a drift fejlődését Magyarországon?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu: Csak a magam munkásságáról beszélnék ami 5 éve kezdődött. A 2006-ban alakult egy csapat az első Drift-re szánt autóm megvásárlásakor, ezt azonban  akkor még nem tudtam.  Az általam és a szponzoraink továbbá a  csapat által támogatott versenyzők 2007-ben egy nemzetközi és több hazai versenyen és bemutatón is részt vettek, melyből három saját rendezésű volt. Ezidőtájt már saját versenyeket bonyolítottunk, melyek  során a tagok és versenyzők létszáma folyamatosan nőtt így a 2007 őszén 14 aktív versenyző 2008 őszéig 74 versenyzőre bővült éves szinten, 20009-ben stagnáltunk de  2010-ben már  több versenyzőt és nézőt sikerült megmozgatnunk mint addig valaha. A fejlődés egyértelműen látszik a versenyek minőségén és reméljük 2012-ben elérjük a csúcsot, ami számomra még több induló és még több elégedett néző maradjunk ennyiben.

WHP RO.: Milyen szponzori háttered van a Hell Energy Drink-en kívül?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu : Kazaa, Boombastic Tuning importőrök és országos médiák.

WHP RO.: Mi a véleményed a Magyar drift versenyzői színvonalról, összehasonlítva a JDM Allstars Formula D vagy a D1GP versenyzőivel?

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu: A Magyar versenyzői gárda nagyon jó 2009-ben KOE összetett volt Kerényi Ádám, 2010-ben több  nemzetközi futamot is nyertek driftereink mint pédául KOE Presovi futam Fehér Zsolt vagy IDC Germany Nagy Ádám.

WHP RO.: Tudom, hogy igazán széles tapasztalattal rendelkezel drift rendezvények szervezésében, kérlek mondj erről kicsit többet.

Szabolcs Beres / Manager Drifting.hu : Csak a drift miatt kerestem fel az elmúlt 3 évben  eddig 9 országot Írországtól Horvátországon át Romániáig és megpróbáltam mindenhol tapasztalatot gyűjteni. Nagyon sok emeberrel beszéltem mind versenyzőkkel mind szervezőkkel, melyeket utána hasznosítani tudtam. Kevés embert ismerek rajtam és a társamon kívül aki csak azért repül egy távoli országba hogy tapasztalatokat szerezzen. 1996-óta hátsó kerekes autóval járok és 2007-óta van meg a jelenlegi Mazda Rx8 melyet építgetek.
 

süti beállítások módosítása